Vijesti:

FOTO: SALON AUTOMOBILA U PARIZU: Primjerci koji ostavljaju bez teksta

AUTO

FOTO: SALON AUTOMOBILA U PARIZU: Primjerci koji ostavljaju bez teksta

Danas je prvi dan dugo očekivanog Salona automobila u Parizu, a mi vam donosimo neke od najzanimljivijih premijera iz Grada svjetlosti.

Folksvagen "XL sport koncept"
Već duže vremena kruže glasine o Folksvagenovom "XL1" superefikasnom automobilu sa Dukatijevim pogonom, a njemački gigant je upravo Pariz iskoristio da nas iznenadi sa ovim konceptom.
Ispod haube se nalazi Dukati V-twin motor iz "1199 Superlegerra" motocikla sa 197KS. Ova snaga laganom konceptu(890kg) omogućava maksimalnu brzinu od 270km/h i ubrzanje do stotke za 5.7 sekundi.
Futurističke linije nisu tu samo zbog estetike već omogućavaju koeficijent otpora vazduha od samo 0.258 čineći "XL spor koncept" jednim od najaerodinamičnijih Folksvagena ikada.
Lamborgini "asterion LPI 910-4"
Svijet hibridnih superautomobila je danas dobio novog igrača - Lamborgini "asterion LPI 910-4".
Ukupna snaga od 910KS je stvorena kombinacijom 5.2-litarskog V10 motora sa 610KS i tri električna motora ukupne snage 300KS.
Plug-in hibridni pogon je sposoban za autonomiju od 50km na isključivo električnom modu, a u kombinovanom režimu se navodi potrošnja goriva od samo 4.12 k/100km uz emisiju CO2 od 98g/km.
Za prenos sve ove snage je zadužen sedmostepeni mjenjač sa duplim kvačilom.
Od tri električna motora, dva se nalaze na svakom od prednjih točkova, dok je treći postavljen između V10 agregata i mjenjača. Kao rezultat ovoga, "asterion" može da ide na hibridni ili iskjlučivo električni pogon.
Ubrzanje do stotke je 3 sekunde, maksimalna brzina 320km/h, dok je maksimum u električnom modu 125km/h.
A ako se pitate odakle potiče ime "LPI 910-4", iako pomalo rogobatno, sasvim je logično: Longitudinale Posteriore Ibrido (hibrid sa uzdužno postavljenim motorom u zadnjem dijelu) 910 (konjskih snaga) 4 (pogon na svim točkovima).
Infiniti "Q80 Inspiration" koncept:
Novi koncept iz Infinitija elegantnog dizajna stiže sa tvin-turbo V-6 motorom, hibridnim pogonom na sve točkove i devetostepenom automatikom. Ukupna snaga iznosi 550KS, do stotke za manje od 4 sekunde, maksimalna brzina od 250km/h i potrošnja od navodnih 7.1 l/100km.
Naravno, kao što je i obično slučaj sa konceptima, u skorijoj budućnosti ne treba očekivati serijsku verziju koja će najranije stići tek za 3 godine.
Audi "TT sportbek" koncept
Audi "TT" je nekada predstavljao dizajenrsku ikonu, a ovih dana smo vidjeli da je mali trkač spreman za budućnost sa revolucionarnom digitalnom instrument tablom. Danas je "audi TT" ponovo krenuo u sasvim novom pravcu predstavljanjem"TT sportbek" koncepta.
Sa petoro vrata i četiri sjedišta, novi koncept bi u serijskoj varijanti mogao da se uhvati u koštac sa Mercedesom "CLA" klasom ili BMW "serije 4 gran kupe".
Već duže vremena se priča o ozbiljnom proširivanju TT porodice, ali nije sve u izgledu. Ispod haube je 2.0-litarski četvorocilindrični motor sa 400KS, S-tronik sedmostepenim mjenjačem, pogonom na sve točkove i ubrzanjem do stotke od 3.9 sekunde.
Kao i standardni "TT", "sportbek" koncept ima 12.3-inčni displej umjesto konvencionalne instrument table, a uprkos spuštenom krovu, u koncept bi komotno trebalo da stanu četiri odrasle osobe.
Zadnja sjedišta su pojedinačna sa naslonima za ruke između.
Škoda "fabija"
Salon automobila u Parizu je ugostio svjetsku premijeru nove, treće generacije "škode fabije".
Kada su novi sistemi u pitanju, tu je "MirrorLink" sistem koji će omogućiti prikazivanje sadržaja sa vašeg smartfona na infotejnment sistemu, kao i "SmartGate" sistem koji omogućava pristup automobilu putem vašeg pametnog telefona.
Ako ste zabrinuti za prostor, u prtljažnik staje 330 litara, sa spuštenim sjedištima 1.150 litara.
Kada su motori u pitanju, u ponudi su trocilindrični i četvorocilindrični agregati: benzinci proizvode od 60-110KS, dok 1.4-litarski TDI dizel može imati od 75-105KS.
Jaguar "XE"
Dugo očekivani "XE" će za početak biti u ponudi u dvije varijante "XE" i "XE S". Prvi dobija snagu iz 2.0-litarskog četvorocilindričnog Ingenium dizela od 160KS, dok "XE S" ispod haube ima 3.0-litarski V6 sa 335KS.
Moćniji "XE S" do stotke stiže za 4.9 sekunde, a kada je riječ o paketima, kupci će moći da biraju "SE", "Prestige", "Portfolio", "R-Sport" i "S".
Potvrđen je i opcionalni hed-ap displej, 8-inčni tačskrin sa iOS i Android povezivanjem, prednja stereo kamera, autonomno kočenje i novi "All Surface Progress Control" sistem.
Mazda "MX-5"
Nakon 25. godina i predstavljanja prvog "MX-5", Mazda je u Parizu održala premijeru nove generacije.
Novi model je izgubio 100kg u odnosu na aktuelni model. Ispod haube je SKYACTIV-G 1.5-litarski benzinac i šestostepeni SKYACTIV-MT manuelni mjenjač uz tradicionalno srednje postavljen motor i pogon na zadnje točkove.
U poslednjih četvrt veka, skoro 950.000 mazdi "MX-5" je proizvedeno, što ovaj model čini najprodavanijim dvosed sportistom svih vremena.
Land Rover "diskaveri sport"
Priznanje za najspektakularniju premijeru prvog dana Salona u Parizu svakako ide Land Rover "diskaveri sportu" koji je javnosti predstavljen na barži od 80 metara koja je plovila Senom. 
Promociji se pridružila i britanska manekenka Rozi Hantington-Vitli, a iza automobila se moglo vidjeti sedam pari gumenih čizama koje su predstavljale enterijer sa sedam sjedišta.
Za početak će u ponudi biti paleta četvorocilindričnih motora: 2.0-litarski benzinac i 2.2-litarski turbo dizel sa start-stop tehnologijom, šestostepenim manuelnim, odnosno devetostepenim automatskim mjenjačem.
Kupci takođe mogu da biraju između zadnjeg i pogona na svim točkovima, a kasnije tokom godine se očekuje i nova "ED4" turbodiezel varijanta.
U kabini se izdvaja 8-inčni tačskrin infotejnment sistem, kao i hed ap displej. Takođe ovo je prvi model u premijum kompakt SUV klasi sa 5+2 rasporedom sjedišta.
Mercedes-AMG "GT"
Kada smo već pomenuli spektakularne premijere, ništa manje nije bilo uzbudljivo na Mercedesovom štandu gdje su novinari po prvi put mogli da se upoznaju sa Mercedes-AMG "GT"-om.
Automobil koji je napravljen sa jasnom idejom konkurisanja "poršeu 911" predstavlja oličenje samouvjerenosti njemačkog giganta.
Osnovna verzija "AMG GT"-a ispod haube ima tvin-turbo 4.0-litarski V8 motor sa 462KS(339kW) i 600Nm obrtnog momenta. Za prenos je zadužen sednostepeni mjenjač sa duplim kvačilom koji omogućava ubrzanje do stotke od 4 sekunde uz elektronski ograničenu maksimalnu brzinu od 304km/h.
U unutrašnjosti se izdvaja infotejnment sistem sa 7. odnosno 8.4-inčnim displejem.
Moćniji "AMG GT S" će svojim srećnim kupcima pružiti snažniji tvin-turbo 4.0-litarski V8 sa 510KS (375 kW) i 650 Nm pa će mu ubrzanje do stotke biti samo 3.8 sekunde uz maksimalnu brzinu od 310 km/h.

Nema komentara:

Objavi komentar

Klik.ba Designed by Templateism.com Copyright © 2016

Pokreće Blogger.