Vijesti:

BEOGRAD: Maltretirao djevojku na ulici, niko joj nije pomogao!

MULTIMEDIJA

BEOGRAD: Maltretirao djevojku na ulici, niko joj nije pomogao!

Na dan borbe protiv porodičnog nasilja, Beograđani nijemo posmatrali kako mladić zlostavlja djevojku u centru grada.
- Polazi! Prebiću te! Gdje si bila? Platićeš mi, kreći kući, ima da dobiješ svoje! Neće ti pasti na pamet da mi više kasniš.
Iz sveg glasa prekjuče u centru Beograda vikao je kolega na novinarku Kurira glumeći da su u vezi, ali niko od građana nije zastao da joj pruži zaštitu, iako su svi zainteresovano posmatrali kako se razvija napeta situacija.
SMIJEŠNO IM
Želeći da provjerimo kako ljudi reaguju na nasilje nad ženama, ekipa Kurira je izašla na teren i simulirala svađu i iživljavanje muškarca nad ljepšim polom. Kolega me je kroz gromoglasne prijetnje vucarao, gurao, uvrtao mi ruku i naočigled mase me stezao za vrat. Niko živi nije pritrčao u pomoć iako sam vikala: „Nemoj da si me pipnuo! Jednom si me udario i više nikad. Boli me, vrištaću, bježi od mene“‘ – zapomagala sam dok me je on drmusao i stezao za ruku nadomak autobuskog stajališta, gdje je bilo na desetine ljudi.
PORAŽAVAJUĆE… NIKO DA STANE U ZAŠTITU
Svi su prolazili i samo gledali što se dešava. Nekima je bilo i zabavno, pa su se domunđavali:
- Pogledaj, brate, ovo dvoje se pobiše! Vidi, vidi, što rade – šuškalo se među grupicom mladića, kojima nije palo na pamet da priteknu u pomoć, dok sam pokušavala da se otrgnem.
RAZOČARALI
Iako već dugo važi da su ljudi okupirani sobom i da ih ne zanima da li pored njih neko umire od gladi ili bola, nadali smo se da je realnost, ipak, drugačija. Nažalost, loše prognoze su se obistinile.
Lično smo se uvjerili da usred bijela dana na najprometnijem dijelu u Beogradu snažniji muškarac može fizički i verbalno da napadne ženu, i da to prođe bez ikakvih reakcija prolaznika.
NAROD NE ZNA KAKO DA REAGUJE
Socijalni psiholog Vesna Tomić kaže da zbog čestih zloupotreba ljudi više ne znaju ni da li smiju da ponude pomoć nekome na ulici ili ne.
- Dešavalo se da pojedinci zloupotrebe najdobronamjerniju pomoć. Više se ne zna da li se neko šali ili je zaista ugrožen. Masovna je zloupotreba na ulicama, da narod više ne zna ni kako da reaguje, a ni šta može da snađe onoga ko pritrči da pomogne – kaže Tomićeva.

Izvor: kurir.rs

Nema komentara:

Objavi komentar

Klik.ba Designed by Templateism.com Copyright © 2016

Pokreće Blogger.