DRUŠTVO
Studentski sindrom: Ne znam!
Da li se i vama nekad desilo, da propustite neko predavanje, i kada pitate kolege šta su radili na predavanju, odgovore sa: Ne znam!
Tokom studiranja, prisustvo na predavanjima je jako važno. Studenti na predavanjima slušaju profesora koji priča o određenoj temi, lekciji, objašnjava neke stvari koje su važne za predmet koji predaje.
Međutim, nekad se desi da student iz zdrastvenih ili nekih drugih razloga, ne može poći na određeno predavanje. Tada, student se osloni na svoje kolege, koje će mu pozajmiti bilješke i prenijeti informacije sa predavanja.
Naravno, ono što studenti ne očekuju da njihove kolege nemaju blage veze šta se dešavalo tokom predavanja ili, u još gorem (češćem) slučaju - ne žele da tu informaciju podijele.
Postoje studenti koji idu na predavanja i slušaju profesora, ali i oni koji iako su fizički prisutni na predavanju, a mislima hiljadu milja daleko. Ti studenti dolaze na predavanjima, jer je prisustvo obavezno, ali ne i sa namjerom da nešto saslušaju.
Takođe, postoje i oni koji idu na predavanja i slušaju profesora, ali i dalje ne znaju šta se radilo tokom predavanja. To je takozvani sindrom "na jedno uđe, na drugo izađe". Oni na predavanju slušaju, ali čim izađu sa predavanja nemaju pojma šta se dešavalo.
Problem je kada student koji je morao da izostane sa predavanja pita takvog studenta za informacije. Dobiće odgovor od kolege kao što je "ne znam", "ma, radili smo neke vježbe" ili "profesor je nešto pričao, ali ništa važno...ionako imaš sve to u knjizi".
Međutim, problem nastane kada student shvati da je profesor na tom predavanju dao neke važne informacije, ali nije obavješten o tome na vrijeme. Tako, može se desiti da profesor odredi datum ispita ili da neki zadatak, ka na primjer da se uradi neka prezentacija ili domaći, a da student koji nije bio na tom predavanju ne zna ništa o tome.
Ono što je, nažalost, najčešći slučaj u našem društvu jeste da svi ti studenti jako dobro znaju šta se radilo na predavanju i šta je profesor pričao, ali ne želie da podijele informaciju zbog rivalstva. Uostalom, studenti su upoznati sa tim da je svako svakome konkurencija.
Nešto što je veliki problem na fakultetima u Crnoj Gori, negdje manje, negdje više jeste prenos informacija. Postoje fakulteti i njihovi ažurni web sajtovi koji studentima pružaju sve neophodne informacije o ispitima, ali i oni na kojima obavještenja "kasne".
S toga, nije rijedak slučaj da neki "mrčeni" student sazna za održavanje ispita dan-dva pa i na dan ispita! Vjerujemo da će se pronaći i oni koji će dobiti tako groznu informaciju "Ispit je već bio". Tačno je, postoje oglasne table, kao i zvanični sajt fakulteta, ali može se desiti da obavještenje bude postavljeno tek nakon što student napusti prostorije fakulteta ili da se informacija uopšte ne postavi na sajtu. Ili kao što smo već rekli, da nije bilo ažurno postavljanje informacija na vidna mjesta.
Poznato je da studenti često organizuju grupe na društvenoj stranici Facebook, ali čak i tada mogu nastati problemi sa primanjem infomacija. Može se desiti da student nije član te grupe, ili da neko postavi obavještenje u komentaru na neki post, i onda neki studenti to ne vide. Takođe, čest je slučaj i da neko postavi neko pitanje, ali da i dalje nema odgovora ili je taj odgovor nejasan.
Kada smo kod ispita i informacija, jedan od problema je taj što studenti često ne znaju šta može doći na ispitu. Ne kažemo da profesori trebaju da kažu studentima šta će tačno da bude na ispitu, ali su svakako poželjne neke smjernice.
Profesori često daju neke nejasne odgovore, tipa "može doći to i to, ali naravno može se desiti i da to ne dođe". Naravno, studenti moraju spremiti sav materijal za ispit, ali bi bilo poželjno da znaju u kojoj formi treba da spremaju ispit. Ukoliko su to lekcijska pitanja, onda student zna da treba da obrati pažnju na glavne činjenice i njihovo objašnjenje. Ali ako su na primjer ispitna pitanja u okviru a,b,c,d odgovora gdje mora da se zaokruži tačan, onda studenti znaju da moraju obratiti pažnju na detalje, jer može doći neko trik pitanje.
Nešto što jako nervira jeste situacija kada student koji nije bio na predavanju u kome je profesor govorio o predstojećem ispitu pita svog kolegu šta će biti na ispitu i kakva je forma, i dobije odgovor "Ne znam" ili još gore, "Doći će sve"!
Ova vrsta odgovora može samo da iznervira onog ko je postavio pitanje, jer na to ima još hiljadu i jedno dodatno pitanje: Šta je to sve? Koje oblasti obuhvataju to sve? I kako ne znaš, zar nisi bio na predavanju?
Sada nam recite, da li i vi, kao student, imate neko od ovih problema? Da li imate kolege koje se ponašaju kao da su "pale sa Marsa", i koje nemaju pojma šta se dešava, ali zato redovno dobijaju desetke na ispitima.
Kako nazvati ovaj sindrom?
Nema komentara:
Objavi komentar