PSIHOLOGIJA
Pretvorite grešku u uspjeh!
Čak i kada ste beskrajno uspješni u svom poslu, u nekom trenutku desiće se da pogriješite.
To načelno ne mora da bude loše, objašnjava COO Snapchata Emili Vajt, veteranka iz Googlea, Facebooka i Instagrama.
Učite iz malih grešaka:
Očekujte da ćete nekada pogriješiti
Kada sam pokušavala da donesem odluku da li da napustim posao koji volim i pređem da radim za Snapchat, muž mi je rekao: „Ljudi koji ne rizikuju rade za ljude koji to čine.“ A to je tako istinito! Nemoguće je rizikovati i izbjegavati greške. Naš obrazovni sistem ima tendenciju da uči djecu da budu u pravu, umjesto da uče. Ali sve dok učite, meni ne smeta što griješite. To znači da ste spremni da probate nove stvari.
Ne odugovlačite sa priznanjem
Ako riješite problem, to je sjajno, ali to ne bi trebalo da znači da sjedite pasivno nedjelju ili dvije, prije nego što se suočite sa situacijom. Volim članove tima koji kažu: „Samo da znaš, niko nije primjetio, ali ja sam zabrljala.“ Poslije takvog priznanja imam više povjerenja u tu osobu. Tako mi dokazuju da imaju radar koji im omogućava da shvate da su zabrljali i da su u stanju da postignu najbolje za kompaniju, a ne za sebe.
Uhvati trenutak
Shvatite da, u situaciji kada napravite grešku, vi u stvari dobijate uvid u to kako da pomognete sebi u budućnosti. To je dar. Veliki broj ljudi propusti tu priliku da uči. Zauzeti ste i tako silno želite da se vratite u normalu. Ali pametni ljudi će uspjeti ne samo da se vrate u bazu, već da unaprijede svoju poziciju. Sačuvajte prisebnost uma u datom trenutku i zapitajte se kako da preokrenete nezgodnu situaciju u svoju prednost.
Nikada ne jadikujte
Uspješne kompanije nevjerovatno su fokusirane, znaju na šta žele da obrate pažnju, a šta im odvraća pažnju. U Snapchatu mi želimo da proizvod bude u fokusu i zato smo angažovali pretežno inženjere. Isto važi i za vas, bitno je gde usmjeravate svoju energiju. Ako ja prekorevam sebe zato što sam zaboravila da odgovorim na mejl, to će okupirati moj um i onemogućiti mi da usmjerim svoju energiju na važnija pitanja.
Izbjegavajte velike greške:
Izaberite pravu kompaniju
Na makro nivou, zvanje nije najvažnije u cijeloj priči, već je najbitnije da budete dio kompanije koju volite. Ako ste u lošoj kompaniji, ni vi nećete stići daleko. Ako se kompanija razvija u pravom smjeru, možete da dobijete priliku da uradite dobre stvari i da osvojite još nekoliko uloga za sebe tokom vremena. Mene niko ne pita „Koliki je bio tvoj tim prije dvanaest godina u Guglu?“ To nije važno.
Ne zadovoljavajte se samo izvršavanjem naređenja
Naročito u periodu neposredno poslije školovanja, mi izvršavamo ono što nam drugi ljudi nalože, bez preispitivanja. U Facebooku bila sam angažovana da izgradim lokalnu poslovnu mrežu. Potrošila sam godinu dana na tome, prije nego što sam se usudila da pitam „Da li je to zaista dobro za nas?“ Trebalo je da razmontiram nešto što sam sama gradila, što je bilo teško. Ako sam pravi lider, na meni je bila odgovornost da preusmjerim stvari mnogo ranije.
Uvijek pitajte Zašto?
Vrlo je podmuklo kada ljudi pretpostavljaju da su njihove kolege glupe. Ako primjetim da neko radi nešto što ja smatram pogrešnim, započnem konverzaciju pitanjem „Zašto si donio takvu odluku?“ Ljudi žele da podijele sa vama svoje razmišljanje, a razgovorom ćete često uspjeti da pronađete rješenje koje je bolje za kompaniju.
Izvor: Kolektiv.me/Cosmopolitan.rs
Nema komentara:
Objavi komentar