Vijesti:

Kakva je današnja muzika i spotovi, a kakvi su bili nekad?!

Društvo

Kakva je današnja muzika i spotovi, a kakvi su bili nekad?!

 

Današnji pojedini spotovi i pjesme sve manje imaju kvalitet prave muzike, već je sve to nekako bliže podsticanju na seksizam i rasizam.

U 21. vijeku sve je nekako krenulo naopako. Ne samo da nema više dobre muzike kao nekad i da je neukus postao najveći ukus, već se počelo i sa provokativnim spotovima i pjesmama na kojim se bukvalno pdstiče na seksizam i rasizam.

Nekada, sjetiće se malo stariji, u bivšoj Jugoslaviji nije moglo proći baš sve. Takva je recimo bila, danas svima banalan primjer, pjesma "Mi plešemo" od grupe "Prljavo Kazalište" koja je izdata 1980. godine. Ova pjesma je, za one koji ne znaju trebala da se zove "Mi pijemo", ali tadašnja vlast nije dozvoljavale takve naslove. Ali eto ispostavilo se da je pjesma svakako bila i dalje je hit.

Danas je ovaj primjer pjesme Prljavog Kazališta toliko smiješan za današnje naslove, a o tekstu i spotovima ne moramo trošiti riječi. 

Na domaćoj muzičkoj sceni, na kojoj dominira, kako su to nekad zvali "Ibarska magistrala", ima svega i svačega. Raspadom države početkom posljednje decenije 20. vijeka sve najgore i najnekvalitetnije je postalo najbolje i najkvalitetnije. Pa sad imamo Jelenu Karleušu, Daru Bubamaru, Seku Aleksić i ostale koje svoje "pjevačko umijeće" upotpunjavaju provokativnim spotovima i sa što manje odjeće na sebi.

U inostanstvu je možda čak i gore. Tamo imamo recimo, novi spot Rijane koji je veoma kontroverzan. Opisan kao pornografski performans, a što je najgore dostupan je svima. O američkim reperima da ne pričamo. Kod njih bez dvadesetak žena (skoro bez odjeće na sebi), ne može proći spot. A pamte ljubitelji 50 Centa, da su se u njegovim spotovima pojavljivale i potpuno nage djevojke.

Britanska organizacija "Zaustavite nasilje nad ženama" (EVAW) započela je istraživanje muzičkih spotova koji su pokazali da podstiču seksističko ponašanje. Oni navode da je očigledno da su žene u spotovima, a posebno Crnkinje predstavljene kao seksualni objekti. Najgore od svega je što ovi spotovi stvaraju kontekst u kojima je nasilje nad ženama normalna pojava.

Okrenimo se sad malo našem društvu, koje je ionako lakovjerno i podložno svakakvim uticajima. Među njima su i naša djeca, koja odrastaju na ovim spotovima i pjesmama. Danas, kada je internet ušao u svaku poru života, djeca imaju pristup svemu. Iako je nešto zabranjeno za ispod 18 godina, maloljetniku nije teško kliknuti na skidanje zabrane.

Ovim se potpuno mijenja svijest djeteta. Ono što bi trebao da sazna mnogo kasnije, on saznaje u godinama koje su neprikladne. Ovo izaziva ozbiljne posljedice kasnije, u godinama kasnijeg puberteta, kada zadojeno dijete misli da sve što je do tada vidio je ispravno. Ovo dovodi do problematičnog ponašanja u budućnosti.

Nema više dobrih spotova, zdravih pjesama i tekstova. Danas uspijevaju oni koji imaju manje odjeće na sebi, naravno pričamo o ženama. Glas je postao manje bitan, i bez njega se može. Ako obratite pažnju na omladinu koja to podržava i sluša, vidjećete da su to pretežno, tako da kažemo "ratna djeca", rođena u najgorem vremenu. Sve se lomilo na njih, sve ono najgore. 

Nisu oni baš za sve krivi, kriva je država koja je to dozvolila i tako im napunila glavu. Pogledajte razliku između nas i naših roditelja, to je samo jedna generacija i sve je pošlo po zlu. Oni su slušali Riblju Čorbu, Divlje Jagode, Prljavo Kazalište, Bijelo Dugme, Zdravka Čolića,... a mi danas slušamo Cecu, Karleušu, Lukasa, Grandove zvijezde itd...

Procijenite sami gdje smo mi, a gdje su bili naši roditelji. Kažu sad je moderno vrijeme, sad je 21. vijek, e pa što se tiče muzike, ovo je paralelni univerzum. Univerzum bezukusa, onaj pravi je daleko od nas, napustili smo ga odavno.

Nema komentara:

Objavi komentar

Klik.ba Designed by Templateism.com Copyright © 2016

Pokreće Blogger.